Petrol naik 5 sen hingga 25 sen…

Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, menjelaskan dengan panjang lebar pasal kenaikan harga minyak RON95 dan RON97 macam dia pulak tokeh minyak…

Beliau berkata mulai hari ini, kira-kira 3,500 stesen minyak seluruh negara akan menjual petrol baru RON95 pada harga runcit RM1.80 seliter…bla..bla…bla…RON97…..bla…RM2.05…..bla..bla…AS$82 setong…bla…bla…bla…bla….Mekanisme Harga Automatik (APM) ..bla…bla…bla…

bla…

bla..

bla..

mail

Bukan ke mudah dan tepat kalau dia cakap…

“Harga petrol dinaikkan dari 5 sen hingga 25 sen mulai 1 September dan rakyat satu Malaysia perlu membayar lebih menjelang Hari Raya ni untuk minyak kereta memasing”

Habis cerita, gua pun senang nak faham! Ape daaa…..

.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

18 Responses to Petrol naik 5 sen hingga 25 sen…

  1. ita... says:

    en deanz…. naper sejak dua menjak ni, kalau wat n3,cam garang jer….🙂

  2. cerpelai says:

    Hahahahahaaa..!!

  3. semut api says:

    ita,
    tak garang…semangat ramadhan.

    cerpelai,
    Lu suka la..gua tau lu tokeh minyak🙂

  4. faisal awiengs says:

    hahaahahaa
    aik..
    lain je bunyi hantu dari ko ni..?
    kat blkg rmh ko..?
    time2 pose ni..?
    haahahaa
    aku tau hantu pe tu..
    tu namenya hantu lapar..hahahaahahaa

  5. Tawel Sensei says:

    Lebih berbelit, lebih sembelit otak orang kampung nak faham.
    Lalu mereka pun terima sahajalah kerana orang yang umumkan tu nampak macam pakar minyak.
    Jadi mesti dia betul punya!

  6. Masy says:

    salam deanz,

    org kata, makin panjang penjelasan seseorang tu, maknenya dia menipu. org kata la.. bkn saye kate..

    dlm kes ni, wallahua’lam..

  7. semut api says:

    faisal,
    apa hantu lu tangkap blakang rumah gua? Hantu minyak ?

    Tawel,
    Kalau dia betul pakar minyak tak apa..tapi kalau dia takat ‘jual minyak’..akan ramai yang ‘naik minyak’ nanti.

    Masy,
    orang byk cakap byk la silapnya…klu byk silap, lu fikir la sendiri…

  8. lu ni mcm tak paham pulak.
    cth cam salesman sembang pum pang pum pang la.
    org xphm gak.
    janji dpt buat sale.
    standat la kerajaan nak kaver.

  9. sis_nita says:

    salam ziarah..

    urmmm.. betul3x..

    simple lagikk senag nak paham.. tak yah laa nak wat ayat skema..

  10. semut api says:

    bijen,
    betul tu bro, gua rasa kalau lu jadi menteri pun ok gak…

    Sis nita,
    ayat skema idea skema..txs drop.

  11. alidyangon says:

    Bro Semutzapi

    Salam Ramadhan dan salam ‘bertemu semula’

    maaf lama tidak berkunjung ke sini… ya Ampun!

    ha ha ha

    betul tu

    dulu masa sibuk nak jual cakap harga macam ni

    bila dah lancar cakap harga macam ni

    masuk hari pertama jual

    cakap harga macam ni

    sebab macam ni macam tu

    alamak

    aku dah 17 tahun dalam bidang petroleum la…

    hari hari tengok harga minyak dunia

    Tapi apa boleh buat

    Kita bukan ada kuasa

    kita bukan ada apa

    setakat kuli batak je..

  12. noorlara says:

    deanz,
    PRU13 bila ek, lambat sgtle plak. Ada sesiapa bleh reka kete pakei air…abis masalah

  13. alidyangon says:

    Deanz

    kereta pakai air memang dah banyak di atas jalan

    ianya menjimatkan kos bahanapi sehingga 70%

    kepada Noorlara yang berminat sila rujuk http://www.hydrofuel.com.my/

    Dikereta kawan saya memang sudah dipasang alat ini (BMW 5 series) dan memang ternyata menjimatkan. Dulu isi minyak seminggu dua kali, setiap isian RM140.00, sekarang isian cuma seminggu sekali.

    sekian

  14. semut api says:

    Alid,
    Betul la bro…rasa macam jejak kasih pulak🙂 itu cendol sama rojak bawah pokok tempat kita lepak dulu ada lagi weeiii…

    itu Zul Design pun dah buat demo la enjin kereta pakai air maa…tapi gua x pakai BM la bro…

    Noor,
    PRU di sarawak dengar khabarnya ujung tahun atau awal tahun..
    tuh alid dah bg web dia…layaaann..

  15. alidyangon says:

    Deanz

    Bulan puasa ni cendol tu buka sampai malam ke?

    Kalau buka, aku nak gi situ la

    lagi pun boleh tarawikh kat ‘Masjid Dalam Taman’

  16. semut api says:

    Dia tak buka la Lid, tapi mungkin dia bukak kat pasar ramadhan kot..

  17. relevan says:

    Minyak naik ..gula payah lagi..apo dah..

  18. semut api says:

    RELEVAN,
    Jerantut habis stock ke? tak de la kuih rayo tahun ni 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s