Luar biasa…

Semut makhluk kecil yang sangat luarbiasa. Fizikalnya kecil tapi punya semangat kekitaan yg cukup kuat, juga mampu mengusung bebanan yang berkali-kali lebih besar dari tubuh badannya. Dalam setahun semut mampu membena berpuluh-puluh busut yang berganda besar dari tubuhnya.

Manusia juga makhluk luar biasa yang dianugerahkan otak untuk berfikir, tapi seringkali berpecah belah. Dalam setahun manusia mampu membuang sampah berkali-kali lebih besar dari fizikalnya!

Antara semut dan manusia keluarbiasaannya mencipta jurang perbezaan yg cukup besar…

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

16 Responses to Luar biasa…

  1. relevan says:

    Manusia mati kadang kadang dihurung semut..

  2. semut api says:

    semut pula mati dipijak orang tapi ada ‘orang yg pijak semut tak mati’๐Ÿ™‚

  3. dua belas says:

    kecil pun, semangatnya dikagumi..

    ..dan disayangi (?) hehe

  4. bejahnz says:

    Tapi semut suka hurung bahulu yang gua baru bwk balik dari kampung.
    Cissdale.

    Jum Maskara!

  5. semut api says:

    12,
    semangat yang perlu dicontohi…

    bejahnz,
    sedekah sikit kat semut bro….depa pun nk hidup..๐Ÿ™‚

  6. Bezanya sebab manusia diberi akal…sama ada mau guna atau tidak je…

    Lu pun kira kuat cam semut gak ke bro!

  7. nita says:

    renung2kn lah n slamat beramal……

  8. semut api says:

    YB,
    tapi kadang2 otak semut lebih cerdik walau pun lebih kecil…

    nita,
    sama-sama renung๐Ÿ™‚

  9. kaki den semut semut…..he he

  10. semut api says:

    ouled,
    kena kencing semut tuh…๐Ÿ™‚

  11. abgjas says:

    Salam Deanz,
    Apa kbr? Lama x bersua di alam siber nih..
    Abgjas cuba mencari2 apa kelebihan yg ada pada gelagat dan perangai manusia berbanding semut…..ternyata TIADA!!

  12. semut api says:

    abgjas,
    baik adanya..lama betul x dengar berita dr abgjas..
    masih ada persamaan antara manusia dgn semut..
    semut suka kencing utk tinggal jejak kpd kawanya tapi manusia suka ‘kencing’ utk tipu kawanya..
    ๐Ÿ™‚

  13. noorlara says:

    tu kalu semut sempat idop selama itu dan lom sempat di picit atau dipijak oleh manusia serakus kite hahahha. manusia? den maleh dah nak komen, selalu kacau dan mengacau

  14. semut api says:

    noor,
    mati semut selalunya mmg kerana manusia tapi mati manusia jarang sekali kita dengar di sebabkan semut…

  15. Elee says:

    Salam Deanz…
    Saja nak bagi tahu, saya dah tukar URL. Di sini: http://eleemardiana.blogspot.com

  16. semut api says:

    ok OD..

    tq info..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s