Jahil atau apa…(?)

Makcik Peah dan rombongannya telah mengerjakan umrah bersama rakan-rakan sekampung yang sefahaman aliran politik telah disponsor pemergian mereka untuk menunaikan Umrah. Tiba di Muzium Firaun ketua rombongan memberi sedikit taklimat kepda peserta rombongan…

“Di muzium khas ini menyimpan khazanah dinasti Firaun yang dikeluarkan dari piramid-piramid dan kuil-kuil Firaun. Ini adalah ruang khas ‘The Royal Mummies’ atau Mumiyat Malakiah. Di sini terdapat lebih kurang 9 mumia yang diambil dari piramid-piramid. Salah satunya Ramses II atau Ra’mases II. Dipercayai itulah Firaun yang memburu Nabi Musa a.s. ketika beliau a.s. membawa keluar 60,000 Bani Israel keluar dari bumi Mesir dan kemudian mati tenggelam di Laut Merah. Dialah antara mayat yang masih kelihatan paling sempurna”

Mak cik Peah mendengar dengan rasa kagum dan simpati atas apa yang menimpa raja Firaun tersebut seraya menyampuk.

“ish..ish.. kesian yer Firaun ni! Al Fatihah..Bismillah….. “

Ketua rombongan terkedu sambil rakan-rakan rombongan yang lain menggeleng-geleng kepala…

… (?)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

17 Responses to Jahil atau apa…(?)

  1. suda says:

    makcik peah ni saje nk wat lawak kot… huhuu

  2. Masy says:

    dah terbiasa baca alfatihah kat kubur, sampaikan firaun pun dia bacakan. hehehehe

    (niat tu baik tp salah tempat la makcik peah. sian makcik peah)

  3. seri says:

    bro, makcik peah nih org mana? johor? selangor? melaka?

    itu saja soklan aku hahahah

  4. semut api says:

    suda,
    buat lawak atau mungkin memang dia buta sejarah..🙂

    masy,
    umrah free katakan… hentam je larr…🙂

  5. semut api says:

    seri,
    makcik peah orang taman rinting, johor …😉
    buat malu je kann…

  6. seri says:

    taman rinting ker? bukan melaka? hahahaha

  7. hani says:

    helo seri, wat ru doing here? balik2..

  8. semut api says:

    Seri,
    di melaka tak ada tmn rinting..

    hani,
    hahahaha..txs drop hani..🙂

  9. itulah yang sebenarnya di sebalik realiti…

    sorry la bro…lama tak jenguk sini…

  10. semut api says:

    YB,
    gua faham bro…kelangsungan hidup perlu diutamakan..🙂

  11. donnyien says:

    Salam ziarah,
    Apa kbr?semoga sihat.tumpang lalu dan beri komen disini.Ngeri tengok mayat ni ee…

  12. semut api says:

    txs drop donnyien..

  13. en_me says:

    sian kanns.. ehehe

  14. d-azali says:

    deanz…
    awk tgok list blogroll awk nama Azali..
    kita kawan lama…
    dulu sy tinggalkan kawan2 blog..
    kini sy hulurkn tangan persahabatan semula…
    maafkn sy

  15. semut api says:

    en_me,
    sangat kesian… txs drop … (macam kenal) (?)

    zali,
    mana lu ilang? bertapa? nih janggut mesti dah panjang sampai lutut.. welkam back bro !

  16. nita says:

    acik peah…acik peah….mmm……..

  17. semut api says:

    nita,
    hahahaha…simpati dgn acik peah 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s