Kisah benar; anjing & babi pun berpuasa…(?)

.

Lokasi  : Pasar Ramadhan BCH, Tarikh : 17 Ogos 2010, Masa : 6.26 p.m

Biasanya balik kerja gua terus ke pasar ramadhan cari bahan santapan untuk berbuka puasa. Meriah memang meriah, dari simpang masuk hingga ke penghujung jalan penuh dengan deretan warung jual macam-macam juadah buka.

Tak terkira juga meriahnya pengunjung dari berbagai jantina, keturunan, tak kira status, dari yang muda hingga yang dah tua, yang dress separuh seksi malahan yang seksi pun ramai. Cina India pun ada sama-sama meramaikan walaupun tak puasa…

“Woi! Anjing ko puasa tak?!”

“Wehh… Babi aku puasa la… ! “

“Hahahahaha..! “

“bla…bla…bla…  “

“pot…pet..pet…”

tiba-tiba gua terdengar satu dialog kurang ajar di atas yang dari loghat bahasanya memang gua tau asal usul budak-budak separuh masak  ni.  gua ingat satu pasar sudah dengar lu orang punya suara bro!  Malu la beb…dengan pakaian ala black metal nih termasuk salah seorangnya perempuan kurus tinggi dengan celak hitam keliling matanya. Mamat-mamat ‘anjing & babi’ tu pulak ada yang bertindik di bibir, telinga dan segala macam aksessori pada tubuh bade dia orang.

gua nampak sengal betul mamat nih, gua ingat memang ada babi terlepas kat tengah-tengah pasar…cuak gua di buatnya. Rupanya ada ‘hanjeng dan babi’ yang puasa joint beli makanan nak berbuka jugak! Sungguh gua tak sangka…


.

Global bussiness with glokal product

.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Kisah benar; anjing & babi pun berpuasa…(?)

  1. relevan says:

    Selamat berpuasa yer..

  2. 12 says:

    baik2 jgn smpi berselisih.. nanti kene samak..

  3. fooG says:

    Jaga-jaga cik dan don…hehheheh…nanti di sondol lak kat bazar ramadan….hehhehe

  4. nita says:

    bebudak skrg…gah dengan bahasa yg tak melambangkan bangsa!! letih dah mak bapak, cikgu2 ngaja…….

  5. semut api says:

    relevan,
    selamaaaaaattt tuan..

    12,
    lain kali kalau jumpa lagi itu budak gua baling dgn buah durian…

    foog,
    dah memang kena sondol punn..
    (lama x nampak…nasib baik ada pengganti kat sini..;)

    nita,
    menatang tu mana ada sekolah beb…

  6. nora says:

    sedih kan peneraju bangsa akan datang mengambil contoh begitu.
    berdoa la kita untuk kebaikan, sesungguhnya mereka tak dpt di ubah melainkan kuasa Allah dan kehendak mereka sendiri..
    Salam Ziarah..

  7. hani says:

    malangnya anak2 melayu yg cuba berlagak meniru budaya bangsa len, untuk apa? merasa gah? sapa yg patut disalahkan? mak ayah? atau salah pilih kwn?

  8. semut api says:

    nora,
    kalau ini gambarannya …gelap masa depan….txs drop.

    hani,
    panjang kalau nk dihuraikan…tapi kita punya otak untuk buat pilihan.. Believe in urself & be urself.

  9. en_me says:

    meriahnyerr dorang kanns.. ahaha

  10. semut api says:

    en me,

    tapi depa salah tempat silap dialog..

  11. Bijen M. says:

    Hidung dia besar tak bro?

  12. semut api says:

    bijen,
    sebelum dialog ukuran stendet tapi lepas dialog, lu pikirlah sendiri…

  13. ina says:

    sekarang diorang lebih outspoken menyuarakan pendapat yg takde isi tu, dan dgn cara kurang ajar juga

  14. semut api says:

    Shaf,
    budak2 ni seguru dengan Salleh gregor kot…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s