Gula 20 sen, minyak 5 sen…(?)

Tarikh : 4 Disember 2010,     Masa : 1017 a.m,  Lokasi : Rawang, Jenama petrol : korang fikir sendiri base pada dialog.

‘Selamat pagi…selamat datang bang…’

‘pagi…’

‘pam berapa bang…berapa ringgit’

‘pam 9…RM**…eh minyak dah naik 5 sen kan?’

‘haah bang, malam tadi start…tu lah sokong sangat BN’

‘no komen…alahhh…korang jugak yang untung beli murah jual harga mahal’

‘bukan kita yang untung bang, tokeh yang untung…’

‘ohh…sian korang’

‘ok…terima kasih bang, sila datang lagi…’

 

.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Gula 20 sen, minyak 5 sen…(?)

  1. Iris says:

    Salam.

    Apabila minyak naik, harga gula naik. Darah pun naik menjadi semakin tinggi. Dan ‘mereka’ juga memunggah hasil yang tinggi. Tinggal ‘kita’ je marhaen yang poketnya tak tinggi-tinggi.

  2. Semut api says:

    iris,
    PM pernah sarankan kita kena ubah gaya hidup…

  3. nita says:

    la ni….x yah mkn byk garam pn bleh dpt drh tinggi!!!

  4. Semut api says:

    nita,
    kurangkan gula tapi banyakkan senyuman semanis gula…🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s